L'Esperit es lliure, quant la ment no te limit...

Gent/kilometres 10/9/10

dimarts, 4 de gener del 2011

Miralleixes i el seu món...

Continuem narrant les escapades en bicicleta de carretera, en esperit aventurer, al estil del Miralleixes.
Pron-te ens bamp donar conte de que la Península se’ns quedava curta i que les escapades que teníem pensades no es podien fer en un dia, llavors bamp decidir convertir en etapes, mitjanament programades, però ja se sap res no surt com un ho te previst.
La visita de ses Illes, va ser la primera de una sèrie d’escapades.
1ª Etapa: el dia 14 de Maig matinàvem com ja venia sent costum per a tirar kilòmetres de camí, per la part interior de la província de Castelló, teníem pensat arribar a dinar a Valencia, al pis d’unes estudiants amigues nostres, ens esperaven un bon plat de macarrons. A la tarda continuaríem fins a Dénia per agafar un ferri i d’aquesta manera entrar a Ibiza.
Tot a va anar be fins la tarda. Mengem com estava previst i desprès del conseqüent enrrenou per creuar Valencia, anem baixant cap a terres Alacantines. La Nacional 340 no te pèrdua quant de transitar per la costa es tracta.
Al arribar a Dénia busquem el port i ràpidament ens situem. Primera decepció, arribem just quant el vaixell treu les amarres i fica rom a alta mar, ens han faltat 10 minuts.
Rés, no en hi ha d’altre fins demà a la nit, a la mateixa hora, que tenim de fer, no podem perdre tot un dia aquí esperant. Agafem el caminet de Sant Fernando i a dormir, dema sera un altre dia.
2ª Etapa el Toni que sempre li pega voltes a tot, creu que el millor serà torna a pujar a Valencia, ja que el port es mes gran i tindrem més regularitat de ferris cap a les illes.
Així o bamp fer cap amunt un altre cop.
Aprofitem aquest cop per a fer un poc de turisme a la capital del Túria, les Torres Serrano, el Miquelet o el Mestalla…lo típic a visitar.

En la ciutad de Valencia
Cap a mitja tarda trèiem els passatges i embarquem, tenim sort el creuer ens costarà tota la nit, d’aquesta manera ja tenim el lloc per a dormir. A les 9h, sense més complicacions estem els dos mirant la maniobra d’atracament al port de Palma, agafem les bicis i camí, ja hi som. En aquets viatge, al tractar-se de baries etapes bamp tenir d’incorporar nous elements per al transport del material.
Un porta equipatges insertat al quadro de la bicicleta i unes alforges, paregudes al que porten els cavalls al llom. El sac de dormir, l’estorilla, roba d’abric, el menjar i el fogonet. Lo més imprescindible per a unes poques etapes en autonomia.
3ª Etapa del viatge va passar a ser la més bonica. Al creuar per el nord de Mallorca bamp tenir l’ocasió de comprovar els paisatges i la naturalesa que tan bonica que allí s’amaga. La serra Tramuntana, orgullo per als “islenyos”, paratge insòlit per a recórrer.
4ª Etapa: mes monòtona i carretada de formigó, tots els Hotels i apartaments per a l’estiu. La gran avinguda del arenal ens dona pas a una visita inesperada a la catedral de Palma.
El kilòmetres son pràcticament igual, les pedalades molt paregudes, però l’esforç et sap a poc quant es recompensa en una experiència que t’ompli d’emocions.
Al agafar el vaixell de tornada el horari va ser el mateix, nocturn e ideal per descansar. El Toni que em tenia una sorpresa preparada, se’n havia assabentat al treure els bitllets que per a la tornada ens era el mateix tornar a Valencia o a Barcelona. Ideal no caldria passar dos cops per el mateix lloc.

D'avant la catedral de Palma de Mallorca
5ª Etapa: cap a casa que son festes de Maig. Aquest va ser el tret de sortida al posar els peus en terres Catalanes. N340 i cap a casa, una ruta que començava a ser monòtona per a les cames. La ultima jornada al contrari de lo que es pot imaginar va ser la més rapida, les ganes d’arribar a casa i l’esperit aventurer ens van fer pedalar a un ritme desenfrenat.
Aquest any no seria l’únic repte que tindríem en ment i estava tot a punt de caramel.
Al Juny ens en aniríem a Berlin per a tornar des de allí pedalant…
Data:14/18-1997
Recorregut: Alcanar-Valencia-Denia-Valencia-Palma-Alcudia-Palma-Barcelona-Alcanar
Distancia: 898 km
Temps:36h 22m 09seg
Mitja: 23’758km/h
Participants;
Antoni Reberter Bel (Cicloturiste)
Juan José Oliva Simó (Cicloturiste)

Ara ja d'uiem camara de fotos...